خبرها > محمد احصائی؛ «معماری حرف‌ها و کلمه‌ها»

پروژه‌ای از امراله فرهادی آردکپان، علیرضا مصطفی‌زاده ابراهیمی و مجید عباسی
۵ دی ۱۴۰۰

(راست) ۶. نرگس شیراز, چاپ نوارکوب مشکی، ۷۵ در ۶۰ س
(چپ) الفبای ازلی ش ۱۳، چاپ نوارکوب مشکی و رنگ گذاری با اکریلیک، ۵۶ در ۷۶ س

نمایشگاه نقاشیخط استاد محمد احصائی با عنوان «معماری حرف‌ها و کلمه‌ها» مجموعه‌ای منتخب از آثار درخشان او است که توسط امراله فرهادی آردکپان، علیرضا مصطفی‌زاده ابراهیمی و مجید عباسی گردآوری و به‌صورت انحصاری در نگارخانه‌ی ویژه بازنشر و به‌نمایش گذاشته می‌شود. آثار انتخاب شده ۲۱ اثر است که به تعداد محدود ۳۰ نسخه از هر کدام روی کاغذ ایتالیائی رُزاسپینا فابریانو (۲۸۵ گرمی ـ ۶۰٪ کتان) در اندازه‌های متناسب با اصل اثر، توسط شهاب متین رضا به روش چاپ دستی با ماشین پرس، مشکی‌کوب شده ‌است. تمامی این آثار شماره‌گذاری و به امضاء هنرمند رسیده ‌است.
علاوه بر ۲۱ اثر یادشده، یک اثر دیگر هم از مجموعه‌ی آثار ‌«الفبای ازلی» هنرمند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته ‌می‌شود که به‌صورت ویژه به عنوان «تک‌اثر» در تعداد ۹۹ نسخه، روی کاغذ ایتالیائی تیه‌پولو فابریانو (۲۹۰ گرمی ـ ۱۰۰٪ کتان) ارائه خواهد شد. هر یک از این تک‌اثرها، پس از چاپ دستی مشکی‌کوب، با رنگ اکریلیک توسط هنرمند به‌طور خاص رنگ‌گذاری‌ و سپس امضاء شده که هر کدام، حکم یک اثر اصل و بدیع دارد و به دلیل تنوع رنگ‌گذاری‌ و تفاوت نسخه‌های گوناگون، در این دفتر چاپ نشده است.
این دفتر همزمان با برگزاری این رویداد ویژه در ۸۰ صفحه و ۵۰۰ نسخه به‌چاپ رسیده و تعداد ۲۰۰ نسخه از آن شماره‌گذاری و امضاء هنرمند رسیده است.
برای اطلاع بیشتر و خرید آثار با نگارخانه‌ی ویژه و شماره‌های ۸۸۷۳۳۶۷۴ – ۸۸۷۳۳۶۷۵ تماس بگیرید یا از وب‌سایت نگارخانه دیدن فرمایید:
www.vijegallery.com